Majoritatea consumatorilor americani (66%) resping ideea de a beneficia de reclame online “croite” pe baza preferintelor personale si mai mult de atat un procentaj mai mare (73-86%) nu sunt de acord cu tehnicile folosite de marketeri pentru a aduna date despre obiceiurile lor de consum in vederea realizarii respectivelor reclame, arata un studiu realizat de un grup de profesori ai Universitatilor din Pennsylvania si California.
Autorii studiului au apelat la o companie de cercetare pentru a sustine 1.000 de interviuri cu utilizatori de Internet. Interviul, cu o durata de aproximativ 20 de minute, cuprindea intrebari precum “Doresti ca site-urile pe care le vizitezi sa iti ofere discounturi in functie de preferintele tale?”. 66% dintre respondenti s-au pronuntat negativ.
Ulterior, utilizatorilor le-au fost expuse modalitatile prin care companiile realizau reclamele personalizate: fie urmareau activitatea utilizatorilor pe site-ul companiei sau pe alte site-uri, fie comportamentul in mediul offline, precum magazine. In aceste conditii, aversiunea participantilor la studiu fata de reclamele personalizate a crescut pana la 86%.
De asemenea, potrivit studiului 55% dintre utilizatorii americani cu varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani nu sunt de acord cu publicitatea personalizata, acestia prezentand o aversiune mult mai mare fata de tehnicile folosite de marketeri spre deosebire de utilizatorii adulti.
Studiul releva si faptul ca 68% dintre cei intervievati sunt total impotriva urmarii comportamentului lor pe diferite site-uri chiar daca actiunea este anonima, in timp ce 69% dintre participantii la studiu spun ca ar trebui sa existe o lege prin care detinatorii de site-uri ar trebui sa afiseze toate informatiile pe care le detin cu privire la utilizatorii lor.
Totodata, 92% dintre respondenti s-au pronuntat pentru existenta unei legi prin