Pe masura ce oamenii petrec tot mai mult timp urmarind continut pe telefoanele mobile sau consolele de jocuri, doar servicii ca televiziunea de inalta definitie, recorderul digital si video la cerere mai tin oamenii in fata televizoarelor.
"Daca va uitati in jur cand mergeti cu trenul, autobuzul, metroul sau avionul veti vedea ca un numar din ce in ce mai mare de oameni privesc la stiri, filme sau poze pe ecranele mobilelor sau consolelor de jocuri. Oamenii si-au schimbat comportamentul de consum - se uita la clipuri mici si vor pe televizor ce vad pe net", explica provocarile cu care se confrunta furnizorii de servicii TV Andrew Kearney, vicepresedinte pe marketing al UPC Holding (Olanda), compania prin care americanii de la Liberty Global detin controlul asupra numarului doi pe cablu TV din Romania. "Exista trei servicii cheie care tin oamenii in fata televizorului: recorderul digital, televiziunea de inalta definitie si furnizarea de filme la cerere", spune Kearny, incercand sa explice care este motivul care sta in spatele eforturilor companiei de a lansa acest tip de servicii pe toate pietele din Europa unde mai este prezenta compania.
Romania a fost ultima dintre tarile din Europa Centrala si de Est unde UPC a lansat televiziunea de inalta definitie. UPC mai are operatiuni in Ungaria, Cehia, Polonia si Slovacia.
Daca au platit pentru televizor HD, vor plati si pentru continut mai bun
Compania a motivat intarzierea prin faptul ca pana in prezent nu a existat o masa critica de televizoare compatibile cu serviciile HD pe piata insa amanarea a fost determinata si de nivelul investitiilor importante necesare in retea.
Potrivit datelor UPC, in Romania exista in acest moment o baza instalata de un milion de televizoare compatibile cu semnalul HD in Romania, astfel incat cererea pentru acest tip de servicii - de cel putin doua