Numarul cererilor de afiliere sosite din partea hotelurilor la sfarsitul anului 2008 si in primul semestru al 2009 este negresit mai mare comparativ cu 2007-2008, spune Malin Malineanu, development coordonator al Best Western Romania.
Explicatia este ca in perioada de criza, hotelierii se orienteaza din ce in ce mai mult catre aflilierea la un lant hotelier international pentru a creste competitivitatea, vizibilitatea si credibilitatea.
In plus, afilierea reprezinta o protectie suplimentara datorita accesului la consultanta si know-how-ul livrate de lanturile hoteliere importante. “In ceea ce priveste Best Western, vom incheia anul 2009 cu doua afilieri in Moldova, una in Iasi si cealalta in Botosani (hotelul Rapsodia)”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, Malin Malineanu (foto).
Strategia Best Western Hotels este de a continua procesul de dezvoltare, cu un ritm de cel putin un hotel afiliat pe an. Zonele interesante pentru lant sunt in continuare Valea Prahovei si Brasov . “Afilierea la un lant international este inca in faza de tatonare pentru multi hotelieri, in prezent mai putin de 3% dintre hotelurile din tara fiind parteneri ai unui lant hotelier international”, a mai explicat seful Best Western, care adauga ca in ultimele luni se observa o retragere in transee a interlocutorilor interesati de o posibila afiliere, generata probabil de un cash-flow negativ major si fara perspective imediate de remediere.
Vanzarile sau exit-urile, foarte probabile dar extrem de riscante
In prezent, piata turistica si cea hoteliera, in particular, trec printr-o perioada de selectie, astfel ca exit-uri sau redefiniri de produs vor exista in mod sigur, insa acestea implica un grad de risc ridicat care trebuie luat in calcul inca de la inceput.
“Intreprinzatorii speculativi, cu lichiditati disponibile, pot considera acest moment opo