Tnuva Romania, filiala locala a producatorului israelian cu acelasi nume, a renegociat contractele cu furnizorii, a renuntat la produsele neprofitabile, a regandit strategia de promovare si a revizuit estimarile dupa ce compania a resimtit un recul in vanzari incepand cu cel de-al doilea trimestru al anului.
"Avem o crestere atat a afacerilor cat si a volumului, dar nu asa cum speram noi, deoarece oamenii au venituri mai mici. Anul acesta nu vom atinge o crestere de 50% a afacerilor, asa cum estimasem initial, pentru ca cifra de afaceri este cu putin peste 10% mai mare in lei dupa primele opt luni ale acestui an", a declarat Shmulik Porre, directorul executiv al Tnuva Romania, fara a face insa o noua estimare asupra rezultatelor din acest an.
Porre sustine ca producatorul de lactate nu a resimtit efectele crizei pana in luna aprilie a acestui an. "Atunci au inceput sa scada vanzarile, iar piata lactatelor continua sa scada si in prezent", spune Porre.
Batalia pe cota de piata a devenit scumpa
In plus, in ultimele luni cota de piata detinuta de companie pe segmentul lactatelor proaspete a inceput sa oscileze intre 9 si 10%, dupa peste un an si jumatate de cresteri. "Pentru 2010 vrem sa pastram cota de piata si sa crestem profitabilitatea. Inainte de criza investeam in cota de piata, dar acum dezvoltarea acesteia este scumpa, deoarece batalia companiilor pentru cota de piata este mai mare", spune seful Tnuva.
Directorul executiv al companiei afirma ca in urma reducerii vanzarilor, Tnuva Romania a luat o serie de masuri de eficientizare. Astfel, dupa ce in prima jumatate a acestui an compania a realizat promotii impreuna cu alte companii (cum a fost campania facuta impreuna cu producatorul de panificatie Vel Pitar) sau oferind la un anumit numar de produse cumparate unul gratis, acum seful Tnuva Romania spune ca strategia s-a s