Daca in 2007 si 2008 companiile romanesti au stat luni intregi in negocieri cu marile branduri internationale in incercarea de a le aduce in Romania, acum investitorii locali sunt mult mai precauti si au ajuns chiar sa trieze o serie de marci interesate de o tara care inca mai detine potential de dezvoltare.
El Corte Inglés, cel mai mare lant de magazine universale din Spania, care a incheiat anul fiscal 2007-2008 (in februarie 2008) cu afaceri de 17,8 mld. euro si un profit de circa 750 mil. euro, a anuntat ca vrea sa patrunda in Romania pentru a se dezvolta si pe alte piete, dar deocamdata planurile raman in aer din lipsa de investitori, potrivit Asociatiei Romane de Franciza.
"El Corte Inglés vrea sa vina in Romania, dar companiile locale nu sunt interesate sa investeasca in noi branduri, prefera sa-si consolideze businessul. Multi, dar in special cei care dispun de cash, nu inteleg ca toata situatia economica le este benefica, pentru ca pot negocia mai bine un contract. Tarifele au inceput sa scada, taxa de intrare ori este mai mica, ori este acordata esalonat pe zece ani. Companiile straine au inceput sa caute Romania pentru ca este o piata fantastica, atrage orice", a declarat Anton Constantin, presedintele Asociatiei Romane de Franciza (ARF).
Poate mai tarziu
El Corte Inglés este o retea de magazine de dimensiuni foarte mari care comercializeaza de la imbracaminte si incaltaminte, carte, muzica si cosmetice pana la electronice, mobilier sau produse alimentare. In 2001, compania, care reuneste branduri cunoscute ca Herm's, Luis Vuitton, Cartier, Armani, Gucci, Lacoste sau Hugo Boss, s-a extins in Portugalia, iar in 2006 a anuntat ca urmeaza sa iasa din peninsula, iar prima piata vizata a fost Italia, potrivit reprezentantilor departamentului de relatii externe ale El Corte Inglés, care spun ca deocamdata nu vor deschi