„BlueStreamline”, primul monopost de curse 100% conceput şi produs în România, a fost realizat de 11 studenţi de la Universitatea Transilvania. Maşina, capabilă să atingă 100 de km/h sub 4 secunde, a rulat pe circuitul de la Silverstone şi valorează 60.000 de euro
S-au apucat de proiect de licenţă şi le-a ieşit un bolid de formulă. Acesta este BlueStreamline, primul monopost de curse din România, realizat de o mână de studenţi şi absolvenţi de la Universitatea „Transilvania”. „Este prima maşină de curse 100% românească. Este primul monopost competiţional românesc care a participat la o competiţie internaţională. Suntem primii care am făcu aşa ceva. Au mai fost încercări, chiar şi la universitatea noastră, însă au început cu ţeava, nu au găsit-o şi au lăasat –o baltă. Au mai încercat şi la Cluj, însă tot aşa - s-au lăsat păgubaşi”, a declarat Horia Platona, liderul echipei.
Din echipă fac parte Ciprian Păltinişanu, Doriana Moldovan şi Angela Stănescu, care s-au ocupat de marketing, Alexandru Pătrunjel, Zorgel Zoltan şi Vlad Totu – responsabili de design, Marius Bogdan Petricica şi Marius Moldovan – cei care au făcut simulările. Suspensiile au fost realizate de Robert Pândaru, caroseria de Mihai Marinescu , iar Andrei Tudosia s-au ocupat de roţi.
Au lucrat, mâncat şi dormit lângă maşină
Studenţii braşoveni au reuşit să facă în mai puţin de un an ceea ce studenţii străini fac în doi ani, dacă nu mai mult. „A durat 8 luni să realizăm maşina. Au fost trei faze: de proiectare, de confecţionare, respectiv de asamblare şi testare. Am fost sprijiniţi de sponsori şi de universitate: unii ne-au dat numai bani, alţii ne-au ajutat la confecţionarea pieselor”, a declarat liderul echipei.
Şasiul e făcut din aliaj de molibden, motorul este preluat de la un Honda CBR modificat, transmisia a fost preluată tot de la motocicletă. Caroser