Ultimii zece ani ai artei contemporane româneşti au reuşit să impună pe plan mondial o „şcoală de pictură“ şi două serii de artişti foarte bine cotaţi pe piaţa de artă internaţională, la cel mai important nivel al acesteia. La o mică distanţă de aceştia, o a treia serie de artişti români este deja în acţiune la începutul celui de-al doilea deceniu al secolului al XXI-lea: George Anghelescu, Otilia Cadar, Amalia Dulhan, Florin Pantilimon, Mihaela Paraschivu, Adrian Preda, Doina Roman, Ştefan Ungureanu, Ioana Carolina Ursa, Alexandra Bodea, Robert Fekete, Ioana Iacob, Mirela Moscu, Istvan Betuker, Kristina Raţiu, Alina Staicu, Alice Iliescu, Dan Măciucă. Tinerii artişti de la Bucureşti s-au grupat în jurul Clubului Ilustratorilor (organizat de Stela Lie), iar mai apoi în jurul proiectului (d)Gallery. Cei de la Cluj au beneficiat de prezenţa – de această dată, în calitate de cadre didactice ale Universităţii de Arte şi Design din Cluj-Napoca – a lui Marius Bercea, Mircea Suciu şi Victor Răcătău. Cele două grupuri au în comun dragostea pentru figurativ şi, mai mult decît atît, patima realismului. Iar pentru o mai bună cunoaştere şi comunicare, proiectul expoziţional Don’t get mad Bro le-a propus creatorilor din cele două centre artistice să lucreze în perechi încrucişate. Adică să comunice prin limbajul artistic cu „celălalt“, prin introducerea portretului într-o compoziţie ori numai prin preluarea elementelor particulare ce individualizează artistul ori arta acestuia. Înainte de a se întîlni în realitate, tinerii artişti au făcut cunoştinţă în mediul virtual. Şi-au făcut cunoscute unul altuia portofoliile, şi-au desenat şi pictat avatarurile, au postat link-uri cu paginile lor de blog. Se vor cunoaşte/recunoaşte mai apoi, dincolo de personalităţile lor artistice virtuale, prin lucrările lor de artă. Creativitatea virtuală a mai urcat o treaptă a ficţiunii