TechnomarketDomo (TMD), al doilea retailer de electronice si electrocasnice din Romania, a raportat o reducere de 21% a vanzarilor in prima jumatate a anului, fata de nivelul de 94 de milioane de euro din aceeasi perioada a anului trecut.
In acelasi timp, compania si-a majorat cota de piata in Romania cu cinci puncte, la 24%, potrivit raportului publicat la bursa londoneza de catre actionarul majoritar al TMD, fondul de investitii Equest Investment Balkans (EIB).
Luand in calcul datele din acest raport, respectiv cota de piata a Domo (24%) si vanzari de 74 de milioane de euro in primul semestru rezulta ca piata locala de electroIT s-a ridicat la 308 milioane de euro, 65% din vanzari fiind realizate de retailerii Altex, Domo si Flamingo, in timp ce restul s-au intermediat prin retele independente, cash&carry si supermarketuri.
In primul semestru vanzarile Altex au scazut cu 50% fata de aceeasi perioada din 2008, in timp ce Flamingo a raportat o reducere cu 45% a incasarilor, la 44,5 mil. euro.
Compania de cercetari de piata GfK a raportat in studiul asupra pietei de profil vanzari locale de 664 mil. euro in aceeasi perioada, vanzari ce includ insa si retailul de echipamente de birotica si telecomunicatii.
"Prima jumatate a anului a insemnat o continua scadere a economiilor din sud-estul Europei, iar EIB nu a fost ferita. In ciuda mediului economic, compania si-a mentinut strategia de concentrare pe TMD si pe reducerea volumului de active secundare pentru a respecta platile datoriilor financiare", a declarat Ian Schmiegelow, presedintele EIB.
Fondul de investitii EIB, care detine afaceri in Romania, Bulgaria, Serbia si Muntenegru, a incheiat primul semestru cu pierderi de 12,7 milioane de euro si afaceri mai mici cu 9%, la 239,5 milioane de euro.
Potrivit declaratiilor anterioare ale directorului TMD Romania, Lorand Szarva