Vanzarile micilor comercianti de jucarii, haine si rechizite scolare au scazut cu pana la 30% intr-o perioada de varf pentru afacerile din acest sector, ca urmare a faptului ca parintii aleg cele mai ieftine produse sau ezita inca sa cumpere. Antreprenorii cu afaceri mici care comercializeaza rechizite scolare au ajuns sa se multumeasca si cu vanzari de 25 de ghiozdane pe an.
"Am vandut cam 25-30 de ghiozdane de la inceputul anului si nu cred ca vor fi mai multe, pentru ca putini parinti mai cumpara pe ultima suta de metri. Exista o preferinta pentru ghiozdanele mai incapatoare, ergonomice, cat mai utile prentru copii, pentru o perioada mai lunga de timp", spune Lucia Curcudel, proprietara magazinului online specializat in cadouri Evies, infiintat in acest an. Preturile pentru un ghiozdan care poate fi achizitionat online variaza intre 31 si 120 de lei.
Daca micile afaceri cu rechizite scolare nu au adus foarte multe incasari pentru afacerile online, nici companiile care si-au deschis magazine nu au vandut prea multe produse la inceput de an scolar.
"Vanzarile de rechizite de la inceputul anului pana acum au fost cu 30 - 40% mai scazute fata de anul trecut, iar cele mai cautate sunt copertile de caiet, plastilina sau cariocile. Nu stiu de ce, dar nu am vandut foarte multe caiete", spune Mehrzad Moghazehi, directorul general al companiei Mehan din Ploiesti, care detine magazinul Gifts& Toys. Compania, infiintata acum trei ani, a avut in 2008 o cifra de afaceri de 50.000 de euro, potrivit site-ului Ministerului de Finante.
"Am facut o reducere de 30% la preturile pentru ghiozdane, care acum au ajuns la valori cuprinse intre 40 si 85 de lei. Cu toate acestea, vanzarile au fost slabe, de numai opt ghiozdane in doua zile", sustine Anamaria Katona, reprezentanta companiei Grafic Ard din Oradea, care a inregistrat afaceri de peste 130.000 de euro an