Meciurile din prima liga de fotbal din Romania abunda, in ultima vreme, de publicitate la adezivi sau ansambluri rezidentiale. Fie ca sunt pozitionate la nivelul gazonului, in timpul transmisiilor TV sau pe tricourile fotbalistilor, reclamele la adezivi si ansambluri rezidentiale reusesc sa atraga privirile microbistilor.
Daca pana la finele sezonului fotbalistic 2008-2009, Henkel Romania, prin intermediul brandului Ceresit, si AdePlast Oradea erau singurii producatori de adezivi care isi faceau publicitate in timpul meciurilor de fotbal, spatiul TV s-a aglomerat din acest sezon si cu brandul Cesal, din Bihor.
Compania Cesal Oradea, cu afaceri de 3,3 milioane de euro in 2008, este specializata in producerea de lacuri, vopsele si adezivi.
In primavara acestui an, Marcel Barbut, proprietarul AdePlast Oradea, cu afaceri anuale de 34 milioane de euro, declara ca va investi 500.000 de euro in promovarea produselor companiei in timpul meciurilor de fotbal, in ciuda crizei financiare care a afectat grav sectorul constructiilor.
“Planuisem sa investesc circa 500.000 de euro in publicitate. Suma investita in aparitiile la meciurile de fotbal este mai mica decat cea de anul trecut (500.000 – n.red.). Din pacate, nu ne mai vedem la fel de bine din cauza aglomerarii excesive a spatiului publicitar”, afirma Barbut.
Contractul prin care brandul AdePlast este prezent la meciurile de fotbal din Romania a fost semnat in acest an si dureaza pana la sfarsitul campionatului, respectiv vara lui 2010.
In ciuda “aglomerarii excesive a spatiului” publicar, Barbut considera ca promovarea pe parcursul meciurilor de fotbal face ca produsele AdePlast sa capete notorietate in randul meseriasilor, utilizitatorii finali.
“Promovarea la meciurile de fotbal ne-a fost benefica si ramane asa deoarece toti mesieriasii, mai mult, toti barbatii se uita la fotbal.