Dacă e să cauţi diferenţele între nişte români care se uită nedumeriţi acum la ce se întâmplă la televizor – pentru că politica acolo se întâmpla, pe micile ecrane – şi alţii aruncaţi în junglă, filmaţi în timp ce se înfometează şi îşi rup mâinile, e cam acelaşi lucru. Un fel de absurd combinat cu dezorientare.
De câteva zile, a venit Survivorul în România. Cu un nume ironic de inspirat (Rătăciţi în Panama, pentru cine a fost ratat de bombardamentul de marketing), reality-ul de pe Kanal D completează suprarealist tabloul junglei cu animale politice. Şi prefer să scriu despre partea asta de rătăci re românească. Cea politică, mult mai gravă, o las pe mâinile vecinilor de blog.
Construit pe un format mult transfigurat, Desafio, format pe filiera sud-americană (dar care seamănă izbitor cu Survivorul care a consacrat genul) cel american, show-ul are două obiective. Să umple grila şi să facă audienţă.
Debutul, însă, a fost cu ghinion: s-a găsit ca tocmai în săptămâna premierei, coaliţia să îşi facă iar show-ul despărţirii. Loc de supravieţuit în junglă
Aşezat strategic pe slotul orar – după Aniela, hitul de epocă al postului de telenovele, cu pauză vinerea, loc câştigat definitiv de Dansez pentru tine, care va debuta în curând – emisiunea a făcut un rating modest. Nu ca pentru 2 milioane de euro, cât spune Kanal D că a investit în ea, dar, adunat, cât să îşi aibă loc în grila turcilor şi să crească puţin postul în audienţă.
Producţiei îi lipsesc multe. Iar defectele vin din inhibiţia românilor de a-şi exploata reality-show-urile. Ele au invadat televiziunile, dar nici unul nu a reuşit să câştige audienţa aceea izbitoare, menire cu care au fost inventate peste Ocean.
După 18 sezoane de Survivor, nu pot să mă abţin de la comparaţii. Şi totul porneşte chiar de la obiective. CBS vrea să facă audienţă. Doar 13, 14 episoade, dar care au milioa