Automobilul de clasă mică este primul model din gama constructorului italian care oferă noile motoare pe benzină cu tehnologie MultiAir, regăsite şi în portofoliul Alfa Romeo.
1 /.
Punto Evo, model prezentat de Fiat la Salonul Auto de la Frankfurt de luna trecută, a fost lansat oficial la mijlocul acestei săptămâni, în Italia, pe Portavionul Cavour, nava-amiral a marinei Peninsulare.
Dacă programul de comercializare prezentat la conferinţa de presă organizată cu acest prilej va fi respectat, varianta cu facelift a modelului subcompact lansat în 2005 va ajunge în showroom-urile de la noi până la finele acestui an.
Comercializat în paralel cu Grande Punto
Punto Evo va fi vândut în pararel cu Grande Punto (din care a Evoluat), cu aceeaşi ofertă de preţuri – minim 11.000 de euro cu TVA inclusă, pentru versiunea de bază cu motor pe benzină de 1.2 litri şi 65 CP.
Gama de motorizări constituie, de altfel, marea noutate prezentată de acest model. Automobilul de clasă mică este primul model din gama constructorului italian care oferă un propulsor pe benzină cu tehnologie MultiAir.
Putere mai mare, emisii mai mici - cu 10 %
Este vorba de unitatea 1.4 MultiAir, care dezvoltă 105 sau 135 cai-putere – a doua versiune beneficiind de supraalimentare.
În comparaţie cu un propulsor tradiţional de aceeaşi cilindree, motorul Fiat reduce emisiile de dioxid de carbon şi consumul cu circa zece procente, dar oferă o putere crescută cu 10 % şi un cuplu superior cu 15 %. Fiat Punto Evo va mai oferi şi turbodiesel-ul 1.3 Multijet de nouă generaţie.
Toate unităţile propulsoare ale modelului respectă normele de poluare Euro 5 şi pot fi utilate cu un sistem de tip ”Start-stop”.
Şapte airbaguri şi ESP în echiparea de bază
Automobilul este echipat cu şapt