Din cele 22 de e-mailuri descărcate zilnic de un angajat, mai mult de jumătate sunt nesolicitate. O firmă cu 30 de salariaţi pierde 4.000 de euro anual dacă fiecare angajat petrece 30 de secunde cu citirea sau ştergerea fiecăruia dintre mesajele trimise abuziv. Ora 9.00 AM. Ajungi la serviciu. Primul lucru pe care îl faci înainte de a-ţi bea cafeaua de dimineaţă este să îţi verifici e-mailul. Majoritatea celor care respectă acest program ştiu cât de greu este să identifici mesajele cu adevărat importante în aglomeraţia de promoţii pe care le primeşti zilnic.
O societate cu doar 20-30 de angajaţi primeşte până la 200.000 de mesaje nesolicitate într-un an, se arată într-un studiu al firmei IT Assist.
„Dacă un angajat consumă 30 secunde cu descărcarea, citirea sau ştergerea fiecăruia dintre aceste mesaje, rezultă o pierdere de 1.250 ore lucrătoare pe an. Asta înseamnă aproximativ 4.000 de euro pe an, calculaţi la un cost mediu cu fiecare angajat de numai 500 de euro pe lună“, explică Mircea Mitu, director tehnic IT Assist.
În cazul unei firme mai mari, costurile sunt pe măsură. Într‑o companie cu 40 de angajaţi, unde costul cu un angajat ajunge la 1.000 de euro pe lună, pierderile totale cauzate de mesajele nesolicitate ajung şi la 10.000 de euro pe an.
Spam-ul afectează credibilitatea firmei
Există firme ce aleg să trimită mesaje comerciale cumpărând baze de date de la terţi. „Pare o metodă ieftină să cumperi o listă de două milioane de adrese de e-mail şi apoi să te aştepţi la o recuperare a investiţiei substanţială. Dacă adresele lor sunt valabile, ei se vor trezi în căsuţa de e‑mail cu informaţii de care nu au nevoie, iar şansele să‑ţi citească ţie oferta sunt foarte mici“, explică Liviu Taloi, consultant în comerţ online. Iar utilizatorul are un rol important aici şi poate stopa acest fenomen.