Campania de informare şi prevenire a exploatării sexuale a femeilor se va derula până la sfârşitul acestei luni.
Centrul Regional Suceava al Agenţiei Naţionale Împotriva Traficului de Persoane (ANITP) a dat ieri startul campaniei „Omul cu două feţe“, o campanie de prevenire a exploatării sexuale a femeilor. Pentru că victimele sunt cel mai adesea tinerele cu vârste cuprinse între 16 şi 25 de ani, din mediul rural, acţiunile de prevenire se vor derula în şcoli.
Campania are două logo-uri: amprenta şi floarea, aceasta din urmă având petale din lame de cuţit - simbol al scopurilor ascunse ale persoanelor ce dăruiesc asemenea flori potenţialelor victime. Potrivit ANITP, în fiecare an, sute de românce ajung victimele traficanţilor de carne vie, care le promit că le ajută să se angajeze în ţară sau în străinătate.
„Ajunse la destinaţie, ele sunt deposedate de acte, sechestrate, ameninţate, vândute, revândute şi, în cele din urmă, obligate să se prostitueze“, a explicat Mihai Moisoiu, inspector de specialitate al ANITP. „Este foarte greu să-ţi dai seama dacă cineva îţi vrea răul sau nu. Mie mi-a oferit un loc de muncă în Spania o rudă, iar când am ajuns acolo era să fiu vândută pentru prostituţie“, a declarat Ioana M., o suceveancă care a scăpat ieftin din ghearele traficanţilor. Campania de prevenire se va desfăşura până la sfârşitul lunii.
Şi bărbaţii sunt vizaţi de traficanţii de persoane
Femeile nu sunt singura ţintă a traficanţilor de carne vie. Şi bărbaţii pot ajunge în plasele acestora, fiind exploataţi prin muncă. Potrivit reprezentanţilor ANITP, traficantul sau cel care recrutează victimele face parte din categoria de vârstă 25-45 de ani, este îngrijit, iar educaţia nu depăşeşte nivelul mediu.
„Deşi în faza de recrutare acesta poate da impresia că acceptă dreptul victimei de a se răzgândi, de fapt folose