Producatorii germani de materiale de constructii au trecut anul acesta prin cel mai dificil an de la intrarea pe piata locala, in contextul in care consumul de materiale de constructii a scazut in primul semestru in medie cu 30% fata de aceeasi perioada din 2008. Dupa cresteri semnificative ale businessului incepand cu anul 2000, companii precum HeidelbergCement, Henkel, Gealan, Rehau sau Villeroy & Boch s-au confruntat cu o scadere brusca a vanzarilor.
Cel mai afectat a fost grupul german HeidelbergCement, care activeaza pe pietele de ciment, betoane si agregate, dupa ce investitiile in piata imobiliara s-au redus puternic, iar proiectele de infrastructura au fost prea putine pentru a compensa acest declin. De altfel, Mihai Rohan, presedintele si directorul general al Carpatcement Holding, declara recent ca "piata cimentului nu putea ramane imuna la criza". Cu toate acestea, Carpatcement Holding, principala subsidiara a grupului german, a continuat investitiile de circa 60 mil. euro pentru dublarea capacitatilor de productie - proiect demarat anul trecut.
La randul sau Henkel Romania, divizia locala a grupului german Henkel, care activeaza si pe piata de adezivi cu doua fabrici la Bucuresti si Campia Turzii, si-a bugetat pentru anul acesta mentinerea vanzarilor in lei pe piata de constructii, in conditiile in care nu au mai fost demarate proiecte noi de amploare in constructii, majoritatea fiind cele incepute in anii trecuti. Compania a amanat constructia unei fabrici in zona Moldovei, unde avea deja stabilita locatia.
Si grupul Rehau, care detine o unitate de productie de tevi din polivinilclorura (PVC si PE) a resimtit efectele crizei inca de la sfarsitul anului 2008, cand vanzarile au scazut in ultimele doua luni cu circa 35% fata de aceeasi perioada a anului precedent. In acest context, Rehau a amanat constructia unei noi fabrici pe pi