Monica Tatoiu, directorul general al Oriflame Romania, filiala locala a producatorului suedez de cosmetice, vede o revitalizare a consumului abia in a doua parte a anului viitor, dupa o vara 2009 dintre cele mai "grele".
"Pe piata cosmeticelor, vindem mai multe unitati, dar vindem sapunuri in loc de geluri de dus, si asta este o metafora care se poate aplica pe toata gama de produse. Vara aceasta a fost una dintre cele mai grele perioade, dar consumul isi revine. Prima gura de aer va fi perioada de Craciun, unde speram sa avem mai multe comenzi", a declarat Tatoiu.
Scaderea consumului s-a vazut in toate domeniile, iar exemplul pe care il ofera directorul Oriflame este comportamentul romanilor la mare. "Au fost mai multi turisti, dar hotelurile au fost ocupate cu 20% sub anul trecut. In materie de produse alimentare sau restaurante au fost scaderi de 30%. Oamenii nu renunta la a se simti bine, dar consuma foarte putin", explica Tatoiu.
Acelasi lucru se intampla si pe piata cosmeticelor, unde consumatorii, chiar daca nu au renuntat la achizitia de produse au cumparat in loc de doua creme de corp una si au folosit-o cu masura. Acesta a fost si motivul pentru care Oriflame, companie care a inregistrat anul trecut vanzari de 33,3 mil. euro, in crestere cu 4% fata de 2007, a aplicat o noua strategie - promotia pe combinatii de produse (au fost combinate produsele de baza cu cele de lux si s-au aplicat reduceri masive).
"Chiar daca am pierdut din marja produselor de lux stiu ca omul va alege produsele de lux atunci cand va avea din nou posibilitati financiare. Lucrurile se vor indrepta in a doua parte a anului viitor."
Monica Tatoiu, directorul general al Oriflame Romania, filiala locala a producatorului suedez de cosmetice, vede o revitalizare a consumului abia in a doua parte a anului viitor, dupa o vara 2009 dintre cele mai "grele".
"Pe