CFR Calatori a cumparat de la firma Softronic din Craiova o locomotiva care circula cu viteza de 200 de kilometri pe ora, pentru 9,39 mil. lei (2,2 mil. euro), fara TVA, pentru a fi utilizata pe ruta Bucuresti-Budapesta. Locomotiva, desi nu va putea atinge viteza maxima pe infrastructura feroviara din Romania, va permite scurtarea cu circa o ora a timpului parcurs pana la Budapesta, pentru ca nu va mai fi schimbata la granita.
"In prezent trebuie sa oprim si sa schimbam locomotiva la granita pentru ca nu poate circula pe sistemul din Ungaria si pierde circa o jumatate de ora-o ora pentru acest lucru. Vom circula cu locomotiva noastra pe toata distanta pana la Budapesta, fara opriri", a explicat Laurentiu Stoica, directorul general al CFR Calatori. Locomotiva face parte dintr-un acord-cadru de 28,18 milioane de lei (6,7 mil. euro), care presupune achizitia a trei astfel de locomotive intr-un interval de doi ani. Singura linie unde se poate circula cu o viteza de 200 km/h este la Centrul de Testari Feroviare de la Faurei, care apartine Autoritatii Feroviare Romane.
Infrastructura de cale ferata este intr-un procent de 38%, echivalentul a 5.000 km, cu termenul limita la care trebuiau facute reparatii capitale, in aceeasi situatie regasindu-se si aproape 11.000 de poduri si podete (61% din total) si aproximativ 90% din instalatiile fixe de tractiune si de centralizare electrodinamica. In prezent sunt peste 300 de zone cu restrictii de viteza, care au condus la numeroase accidente in ultimii ani. Doar luna aceasta au avut loc cinci accidente grave pe calea ferata, dintre care trei intr-o singura zi.
CFR Calatori a cumparat de la firma Softronic din Craiova o locomotiva care circula cu viteza de 200 de kilometri pe ora, pentru 9,39 mil. lei (2,2 mil. euro), fara TVA, pentru a fi utilizata pe ruta Bucuresti-Budapesta. Locomotiva, desi nu va putea atinge