Zeci de oameni au văzut zidul desenat de Perjovschi la Muzeul Taubman, din SUA. Graficianul le-a vorbit celor prezenţi despre dadaism, Brâncuşi, comunism, cenzură, revoluţie, democraţie şi despre societatea de consum. CLICK AICI PENTRU FOTOGALERIE! În ce a constat proiectul dumneavoastră de la Muzeul de Artă Taubman din Roanoke, Virginia (SUA)?
Taubman Museum of Art este, în formula actuală, un muzeu nou-nouţ. El există sub formula locală de vreo 20 de ani, dar acum e contemporan şi internaţional, cu o clădire nouă, impecabilă.
Tocmai pentru a celebra acest nou statut, muzeul a organizat diverse proiecte începând din noiembrie anul trecut. Eu am fost invitat de curând să fac un desen pe un zid exterior al muzeului.
Desenul se numeşte „The concrete drawing“, adică în traducere liberă „desenul-beton“ sau „desenul concret“. Înseamnă, practic, douăzeci de metri lineari de comentarii politice şi sociale despre lumea americană sau despre lume în general, despre criza economică, societatea de consum, clişee şi stereotipuri.
„Pun lumea în situaţii inconfortabile“
Cum aţi ajuns să desenaţi pereţii acestui muzeu?
Muzeul Taubman îşi are numele de la principalul donator, nimeni altul decât fostul ambasador american la Bucureşti, Nicholas Taubman, care este un nativ din Roanoke.
Eu am cunoscut-o pe Lara Taubman, fiica ambasadorului, care era freelancer curator la Phoenix (Arizona) şi acum la Los Angeles. De trei-patru ani promovează arta contemporană românească de cea mai bună calitate.
Nicholas Taubman a cumpărat artă românească contemporană, colecţie care este acum împrumutată Muzeului Taubman. Sunt nume importante aici: Ciprian Mureşan, Cristi Pogăcean, Mona Vatamanu sau Florin Tudor.
Cum au primit cei de la muzeu arta pe care o faceţi? @N_P