Reteaua germana Praktiker, cel mai extins lant de magazine de bricolaj, detine pozitia de lider incontestabil al pietei de profil de multi ani.
Compania a intrat in Romania in anul 2002 si s-a dovedit a fi pana acum cel mai mare investitor pe aceasta piata, devansand ca ritm de expansiune jucatori puternici precum Bricostore sau Dedeman.
In primii ani de operare la nivel local, Praktiker si Bricostore (Franta) au creat practic comertul modern in domeniul distributiei de materiale de constructii, amenajari interioare si gradinarit.
Ei au impus pe piata conceptul do-it-yourself (retailul de bricolaj), care atrage in fiecare zi un numar considerabil mai mare de consumatori decat magazinele traditionale prin care se realizeaza distributia materialelor de constructii.
In ultimii trei ani alte doua retele germane de bricolaj cu o pozitie solida pe piata europeana, Hornbach si OBI, si-au facut intrarea in Romania, insa ele sunt inca departe de nivelul afacerilor inregistrat de Praktiker. Anul trecut, liderul pietei a avut vanzari de 292 mil. euro.
Noii competitori ar fi putut tine stacheta sus daca piata ar fi continuat in 2009 sa se dezvolte in ritmul ultimilor ani, in care ratele de crestere de 20-30% erau un lucru firesc.
Primul an de scaderi in retailul de bricolaj a adus incetinirea expansiunii germanilor pe piata de profil, insa pana acum niciuna din companiile vizate nu a renuntat complet la planurile de extindere din Romania. Praktiker a anuntat ca lucreaza la mai multe proiecte de extindere, care vor fi finalizate cel mai probabil dupa 2009, in timp ce OBI, companie din grupul Tengelmann (care opereaza si Plus), a mentionat ca a pus deoparte 50 de milioane de euro pentru proiectele din Romania.
Reteaua germana Praktiker, cel mai extins lant de magazine de bricolaj, detine pozitia de lider incontestabil al pietei de profil de