Festivalul internaţional de publicitate "Golden Drum" se va desfăşura anul acesta între 5 şi 9 octombrie, la Portoroz (Slovenia). Ediţia a 16-a aduce o nouă categorie în paleta competiţiilor, campaniile de PR, urmând astfel exemplul festivalului Cannes Lions, care a introdus şi el, la ediţia din aceată vară, categoria Relaţiilor Publice.
Participanţi fervenţi la acest festival destinat "Noii Europe", românii au anul acesta trei reprezentanţi printre juraţi. Adrian Boţan, Director de Creaţie şi Deputy Managing Director al agenţiei McCann Erickson România, Adriana Săftoiu (parlamentar), care va juriza la competiţia de PR, şi Bodgan Niţu, General Manager al Webstyler România, care jurizează la categoria "Campanii interactive".
Am stat de vorbă cu dl Adrian Boţan, care a fost desemnat preşedintele juriului ce va evalua campaniile de publicitate înscrise anul acesta în competiţia "Golden Drum".
JN: Cum şi când a început povestea dumneavostră cu publicitatea? De ce aţi ales acest drum?
Adrian Boţan: Niciodată nu mi-a trecut prin cap că o să fac publicitate. A fost o oportunitate cu care m-am trezit în braţe. La mijlocul anilor '90, terminam facultatea de arhitectură şi cum case de autor nu prea se făceau (cred că arhitectura anilor '90 va rămâne în istoria României pentru cele mai memorabile inovaţii în prost gust şi kitsch), am decis să îmi încerc norocul în fotografie, iar apoi asta m-a adus la publicitate.
JN: Ce înseamnă pentru dumneavostră desemnarea ca Preşedinte al Juriului de campanii de advertising de la "Golden Drum 2009"?
AB: Prezidenţiabilul de "Golden Drum" e o funcţie onorifică, mai mult decât executivă pentru că are aceleaşi drepturi şi ceva mai multe responsabilităţi decât ceilalţi membri ai juriului. Sigur, un rol în alegerea făcută de organizatori l-au avut succesele din 2006 şi 2007, când