Fenomenul Green Hours
Foarte multi tineri s-au strans incepand de la sfarsitul anilor 90 (mai exact din 1997, de la prima premiera a unui spectacol de teatru) in jurul unui club bucurestean, al carui patron, Voicu Radescu, a decis sa adauge ofertei comerciale una culturala, constand in muzica de jazz si teatru. Teatrul Luni de la Green Hours a produs mai multe spectacole dintre care unele au fost premiate cu cele mai importante distinctii din Romania in materie de teatru - Premiile UNITER (Asociatia oamenilor de teatru din Romania). In 2002, actorul Florin Piersic jr. a ridicat monodrama la rang de capodopera, prin versiunea lui la piesa lui Eric Bogosian, "Sex, drugs & rock'n'roll", pe care a tradus-o si regizat-o, interpretand si toate personajele din seria propusa de autorul american. Tot la Green Hours, in 2003 s-a nascut si cel mai inovator spectacol al Gianinei Carbunariu, "Stop the tempo", scris si regizat de autoare, un adevarat manifest al unei generatii debusolate, care nu-si gaseste propriile valori si modele, preferand autodistrugerea. Montarea era una iesita din tipare, cei trei tineri actori jucand in bezna, luminandu-si unul altuia chipurile cu ajutorul flash-urilor de lanterna. "Stop the tempo" a fost tradusa si jucata pana acum in franceza si germana.
Teatrul Luni de la Green Hours are de cativa ani si un dramaturg "dedicat" - Peca Stefan. Descoperit initial de dramAcum, Peca a studiat scrierea dramatica la New York si scrie deopotriva in limba romana si in engleza. Spectacolele cu piesele lui, puse in scena de tanara regizoare Ana Margineanu, au fost prezentate cu succes in marile festivaluri de teatru independent din lume: la Fringe Festival din Dublin (2005), respectiv Fringe Festival New York (2007). "The Sunshine Play", care a primit premiul Best Relashionship Drama la Dublin, e povestea a trei tineri - doi romani si u