In septembrie, vanzarile de masini noi in SUA au scazut cu 23%, dupa ce programul Rabla s-a terminat la sfarsit de august iar oamenii au avut tot mai putine motive sa viziteze showroom-urile, noteaza AFP. Dupa ce vanzarile de masini au trecut de 13 milioane de unitati in SUA anul trecut, prognozele pentru intreg anul curent abia depasesc nivelul de 10 milioane.
Vanzarile General Motors in SUA au scazut cu 45% in septembrie, iar cota de piata a producatorului a ajuns la 20%, fata de 28% acum un an. Si Chrysler si-a vazut vanzarile scazand cu un deprimant 42%, dar Ford, singurul mare producator auto american ce nu a intrat sub protectia legii falimentului, a scazut cu doar 6%. Luna trecuta GM a vandut 156.000 de masini, Ford 109.000 si Chrysler 62.000.
Per total, producatorii americani aveau 43,8% din piata luna trecuta, cei asiatici 46,5%, iar marcile europene detineau 9,6% din piata.
Estimarile JD Power arata ca vanzarile totale in 2009 vor fi la nivelul de 10,3 milioane unitati, iar la anul vor urca spre 11,5 milioane. Anul trecut s-au vandut 13,2 milioane masini, putin fata de anii de maxim cand se vindeau circa 17 milioane.
Iulie si august au fost luni bune pentru piata americana datorita programului rabla ale carui 700.000 de locuri s-au epuizat rapid. Bugetul total a fost de trei miliarde dolari, iar prima de casare intre 3.500 si 4.500 dolari. In septembrie, vanzarile de masini noi in SUA au scazut cu 23%, dupa ce programul Rabla s-a terminat la sfarsit de august iar oamenii au avut tot mai putine motive sa viziteze showroom-urile, noteaza AFP. Dupa ce vanzarile de masini au trecut de 13 milioane de unitati in SUA anul trecut, prognozele pentru intreg anul curent abia depasesc nivelul de 10 milioane.
Vanzarile General Motors in SUA au scazut cu 45% in septembrie, iar cota de piata a producatorului a ajuns l