Dotat cu motorul turbo pe benzină de 150 de cai-putere şi cu un tren de rulare care nici când trebuie să fie rigid nu uită de atribuţiile de confort tipice mărcii, compactul francez este ca o invitaţie pentru o plecare la drum lung.
De câţiva ani, gama Citroen arată tot mai interesant cu fiecare nou model - ne referim aici inclusiv la C3 Picasso.
Partea cu adevărat frumoasă este aceea că designerii mărcii franceze abia s-au încălzit. Cele mai recente concepte (aşteptate pentru producţia de serie, mai devreme sau mai târziu), dar şi gama DS, tocmai lansată, stau mărturie în acest sens.
Partea utilă pentru clientul obişnuit trebuie identificată însă în priceperea cu care a fost pusă la punct strategia unor colaborări fructuoase cu alţi constructori.
A fost mai întâi parteneriatul cu Toyota, care s-a concretizat în probabil cel mai destoinic model Citroen al vremurilor moderne – micul C1. Primul SUV al casei franceze (C-Crosser, un Outlander, în linii mari) a fost fructul colaborării cu un alt constructor din Ţara Soarelui Răsare – Mitsubishi. În fine, asocierea cu BMW s-a materializat prin realizarea unor foarte valoroase motoare de cilindree mică.
Am testat recent varianta Coupe (cu trei uşi) a compactului C4 propulsată tocmai de unul dintre aceste agregate de sorginte franco-germană – excelentul 1.6 THP (acronim pentru Turbo High Pressure) de 150 de cai-putere.
Design
Într-o clasă care nu excelează la capitolul imaginaţie, coupe-ul compact produs de Citroen oferă o doză importantă de distincţie. Chiar dacă forma specială a hayonului nu e nici pe gustul tuturor şi nici nu favorizează vizibilitatea spre spate.
Constructorul francez a realizat deja un facelift pentru acest model (care nu mai este foarte tânăr), dar principala realizare nu trebuie căut