Îţi doreşti o carieră de succes şi, în acelaşi timp, o viaţă personală împlinită? Poate părea dificil să găseşti un echilibru, însă există strategii care te pot ajuta să le împaci pe amândouă. Numeroase studii au arătat că unul din trei angajaţi se confruntă cu un nivel ridicat de stres cauzat de conflictul dintre serviciu şi viaţa de cuplu.
Timpul prelungit petrecut la serviciu, responsabilităţile tot mai mari şi termenele-limită îţi consumă întreaga energie şi tot ce-ţi doreşti când ajungi seara acasă este să te uiţi la televizor sau să dormi.
Pe de altă parte, partenerul îţi reproşează că nu petreceţi suficient timp împreună sau că şi în timpul tău liber eşti preocupat tot de problemele de la serviciu. În astfel de condiţii, este normal să te simţi copleşit. Nu este însă cazul să-ţi pierzi speranţa! Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să îmbini cu succes viaţa personală şi cariera.
Lasă problemele de la serviciu la uşă
Încearcă să te detaşezi şi să nu te mai gândeşti prea mult la problemele de la serviciu atunci când eşti acasă. Gândeşte-te că ai două personalităţi, una a profesionistului şi alta a partenerului de cuplu, şi nu lăsa cele două aspecte să se combine.
Evită să-ţi iei de lucru acasă şi concentrează-te asupra armoniei în cuplu, considerând spaţiul casei tale drept un loc de relaxare.
Organizează-ţi eficient timpul
Cât eşti la serviciu, concentrează-te pe ceea ce ai de făcut şi încearcă să îţi rezolvi toate problemele profesionale în timpul programului de lucru.
De asemenea, atunci când sarcinile sunt prea multe şi te copleşesc, învaţă să ceri şi ajutorul colegilor sau să discuţi cu şeful tău şi să îi explici că te simţi depăşit. În acest fel, nu va mai fi nevoie să rămâi zilnic peste program sau să lucrezi prea mult şi în timpul tău libe