Este anotimpul în care se numără nu numai saloanele auto, dar şi proiectele viitoarelor modele. Mercedes şi McLaren au fost vedetele ultimului eveniment al lumii automobilistice, Salonul Auto de la Frankfurt. Manifestarea desfăşurată în inima Europei – Internationale Automobil Ausstellung (IAA) – a reflectat încă odată una dintre tendinţele actuale în industria de profil: polarizarea ofertelor către extreme.
Pe de o parte, maşini din ce în ce mai mici, mai ieftine şi mai puţin poluante, iar pe de altă parte, modele cu puteri şi performanţe din ce în ce mai mari.
Mercedes SLS AMG şi McLaren MP4-12C au fost, alături de Ferrari 458 Italia, Alpina GT3, Wiesmann MF5 Roadster, Aston Martin Rapide şi V12 Vantage, capetele de afiş la capitolul supermaşini prezentate la Frankfurt.
Mercedes SLS AMG
Steaua industriei germane care a focalizat atenţia participanţilor la salonul încheiat săptămâna trecută este un „remake“ al legendarului Mercedes 300SL Gullwing, din 1950, de la care preia o serie de elemente de design. Astfel, deschiderea verticală a uşilor, partea frontală alungită, grila proeminentă şi logo-ul supradimensionat sunt preluate de la 300SL Gullwing.
Deşi partea posterioară nu păstrează prea multe din vechiul design, amintind mai degrabă de SLR, linia caroseriei denotă forţă brută şi apetitul pentru viteză. Sub capota faţă se află „uzina de cai putere“, un V8 de 6,2 litri, preluat de la SLR. Modificările aduse motorului sunt o galerie de admisie din magneziu, un nou sistem de evacuare şi un alt sistem de ungere.
Puterea maximă obţinută urcă astfel la 571 CP, la o turaţie de 6.800 rot/min şi un cuplu maxim de 650 Nm, la 4.750 rot/min. Resursele motorului sunt direcţionate către puntea spate cu ajutorul unei transmisii în şapte rapoarte cu ambreiaj dublu (vezi graficul), denumită Spee