Vânzările de anvelope pentru autoturisme s-au redus, în acest an, cu 15%-20% faţă de 2008, din cauza reculului pieţei auto. Comerţul cu vehicule de ocazie a salvat piaţa de la o prăbuşire mai amplă. Anual, în România sunt comercializate între 2 şi 2,5 milioane de cauciucuri noi. Strâns legat de evoluţia pieţei auto, comerţul cu anvelope a înregistrat în 2009 un recul cuprins între 15% şi 20%, în cazul cauciucurilor pentru autoturisme, şi chiar de 40%-50%, în cazul cel
Vânzările de anvelope pentru autoturisme s-au redus, în acest an, cu 15%-20% faţă de 2008, din cauza reculului pieţei auto. Comerţul cu vehicule de ocazie a salvat piaţa de la o prăbuşire mai amplă.
Anual, în România sunt comercializate între 2 şi 2,5 milioane de cauciucuri noi. Strâns legat de evoluţia pieţei auto, comerţul cu anvelope a înregistrat în 2009 un recul cuprins între 15% şi 20%, în cazul cauciucurilor pentru autoturisme, şi chiar de 40%-50%, în cazul celor pentru camioane. Cu toate acestea, producătorii şi comercianţii români consideră că, la sfârşitul anului, piaţa anvelopelor pentru autoturisme se va situa la un nivel similar cu cel din 2008. „Apreciem că la finalul anului piaţa se va situa la acelaşi nivel cu cea din 2008, eventual +/-10%, în funcţie şi de momentul sosirii sezonului de iarnă. O mare importanţă o au maşinile second-hand intrate în România în ultimii ani, care acum formează cerere pentru anvelope ca piesă de schimb“, a declarat pentru Capital, Marian Băluţă, market manager al Continental România. Pentru următorii doi ani, reprezentantul Continental se aşteaptă la o stagnare a pieţei, mizând atât pe intrările de maşini de ocazie, cât şi pe importanţa tot mai mare acordată de şoferii români anvelopelor de iarnă.
Afaceri cumulate de 845 milioane euro
În ciuda unei pieţe încă reduse prin comparaţie cu alte state europene, România a atras trei mari p