Mercedes-Benz Romania estimeaza ca piata de camioane in 2009 si 2010 ar putea ajunge la nivelul din 2002 (1.800 unitati) - 2003 (2.300 camioane).
“Piata de camioane a inceput sa scada din primavara 2008 inainte de criza, odata cu imobiliarele care au stagnat. Lipsa de lichiditati (avansul pentru leasing) a fost simtita in aprilie, iar din septembrie 2008 au inceput dificultatile. Anul trecut, au fost comercializate in Romania 9.064 de camioane, in scadere cu 25% fata de 2007 cand au fost livrate 12.237 de unitati. In 2009 si 2010 piata ar putea ajunge la 1.900 – 2.000 de camioane”, a declarat, pentru Wall-Street, Adrian Adamesteanu, sales&marketing manager Mercedes-Benz Trucks.
In Romania, cea mai mare crestere a pietei de camioane a fost inregistrata in 2007, cand piata a crescut cu 120%, pana la 12.200, de la 5.800 in 2006. Factorii care au dus la aceasta crestere au fost euforia aderarii la UE, investitiile straine in Romania, extinderea retelelor de retail, consumul, exportul de mobilier si aparitia furnizorilor de componente auto.
In prezent cererea pentru camioane in Romania este de 100-150 de unitati lunar, fata de 800 -1.000 de camioane lunar in 2007-2008.
Mercedes-Benz estimeaza anul acesta o cota de 13% pentru camioane, in urcare de la 10% anul trecut, pe o piata in scadere cu circa 80%, pana la 1.900 unitati.
“Anul trecut am vandut aproape 1.000 de camioane, anul acesta estimam vanzarea a 220-230 unitati, in ritm cu diminuarea pietei. Estimam o cota in crestere in 2009 la 13%, de la 10% in 2008”, a spus Adamesteanu la evenimentul Mercedes-Benz Drivers Training Road Show.
“Anul acesta am returnat fabricii Mercedes-Benz 200 de camioane, retururile in piata au fost pana acum de circa 1.000 de camioane care au fost redistribuite de constructori altor piete. In Germania piata a scazut cu 40%, in Cehia cu 50%, in Slovacia cu 7