Cu tot programul social, turiştii nu au mai călcat la mare din septembrie. Doar două hoteluri înscrise în programul „Litoralul pentru toţi“ mai sunt deschise în staţiunea Mamaia. Parc (3 stele) şi Splendid (5 stele) sunt însă ocupate doar de clienţi veniţi cu afaceri. Programul social „Litoralul pentru toţi“, derulat de Asociaţia Litoral Delta Dunării şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi aflat la a cincea ediţie, oferea în perioada 1 septembrie - 18 octombrie reduceri substanţiale de preţ, de până la 60% pentru şase nopţi de cazare, în peste 50 de hoteluri din staţiuni.
Programul a funcţionat însă cu succes numai în prima parte a lunii septembrie, când gradul de ocupare a fost de 100% în Mamaia şi de 50% în restul litoralului. „Luna septembrie a fost vândută foarte bine. Programul a avut cel mai mare impact în staţiunea Mamaia, pentru că aici s-a investit foarte mult comparativ cu restul litoralului românesc“, a declarat preşedintele ANAT Sud-Est, Cristian Bărhălescu.
Clienţii vin doar cu treabă
Încercarea hotelierilor de a mai trage de sezonul turistic este sortită eşecului, căci vremea rea, dar şi anul şcolar nu fac decât să alunge turiştii de la malul mării. La început de octombrie, staţiunea Mamaia este pustie, magazinele sunt demult închise, iar hotelurile se închid rând pe rând cu excepţia celor care sunt deschise tot timpul anului. Î
n Programul „Litoralul pentru toţi“ s-au înscris 18 hoteluri din Mamaia, dar cele mai multe oferte au expirat pe 30 septembrie. Hotelierii au venit cu tarife cuprinse între 159 de lei la un hotel de o stea şi 495 de lei la un hotel de cinci stele, pentru un sejur de şase nopţi, de persoană.
Deşi oferta este valabilă până pe 18 octombrie, turiştii lipsesc cu desăvârşire. „A mers bine până la 1 septembrie. Acum avem camere ocupate, dar de cei care vin cu