Analistii care monitorizeaza presa scrisa din Statele Unite spun ca ce a fost mai greu nu a trecut inca pentru aceasta industrie, chiar daca in alte sectoare lucrurile au inceput sa se orienteze catre directia cea buna.
Vestea buna, daca poate fi numita astfel, este faptul ca declinul veniturilor cu care se confrunta publicatiile din cauza publicitatii reduse ar putea incetini in perioada urmatoare, scrie celebrul cotidian american The New York Times.
Analistii, editurile si clientii de publicitate din presa scrisa spun ca veniturile din publicitate s-au contractat cu 25% in al treilea trimestru, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, dar ca ultimul trimestru al anului va fi mai bun din acest punct de vedere. Unii dintre ei indraznesc sa spuna chiar ca septembrie, in general cea mai "generoasa" luna din perspectiva publicitatii, a adus o crestere comparabila cu cele inregistrate anii trecuti, avand in vedere ca iunie si iulie au fost practic doua luni moarte.
In mod normal, asemenea cifre ar fi considerate o adevarata catastrofa, insa perioada de fata nu este nici pe departe normala. Declinul inregistrat de publicitatea din presa scrisa si digitala anul trecut, de 16,6%, potrivit Asociatiei americane a ziarelor, a fost cel mai puternic de dupa Marea Depresiune din anii '30.
Declin de 29% pentru publicitatea din trimestrul doi
Cu toate acestea, cifrele sunt generoase comparativ cu ceea ce s-a intamplat in 2009, cand veniturile din publicitate au scazut cu 28,3% in primele trei luni si cu 29% in al doilea trimestru.
Recent, retailerii au inceput sa dea semne ca isi revin, iar presedintele bancii centrale americane Ben Bernanke si nu numai au vehiculat ideea ca recesiunea s-a incheiat. Executivii din industria media, inclusiv mogulul Rupert Murdoch, au inceput sa vorbeasca despre revenirea pietei de publicitate. C