Restricţiile impuse pentru prevenirea unor tragedii sunt ignorate de transportatori. Ei îşi încarcă maşinile chiar şi de patru ori mai mult decât e limita impusă de autorităţi.
Maşinile de mare tonaj slăbesc pe zi ce trece rezistenţa, şi aşa şubredă, a podurilor din judeţ. Din cele 34 de poduri, 10 sunt în stare avansată de degradare. În ultimii opt ani, acestea au fost ignorate de autorităţi.
Acum, tragediile pândesc cursele trasportatorilor, mulţi dintre ei ignorând restricţiile de viteză şi tonaj impuse de autorităţi. „Avem mare noroc că nu s-a întâmplat nicio tragedie până acum. Unele poduri stau să cadă, pentru că în ultimii ani investiţiile s-au îndreptat doar spre reparaţii drumuri, iar podurile au fost uitate“, a declarat Cristian Achiţei, vicepreşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Botoşani.
Din 2010 încep reparaţiile
Amenzile prevăzute de lege, între 6.000 şi 8.000 de lei, nu îi sperie pe transportatori. Mulţi se bazează pe faptul că nu vor fi prinşi, şoferii anunţându-se între ei prin staţii când se derulează un control. „Nimeni nu se gândeşte că va fi prins de cântar. Mai nou, au staţie de emisie recepţie şi dacă am prins pe unul, se anunţă între ei. Ne jucăm de-a şoarecele şi pisica. Deşi pe unele poduri, cum ar fi cel din Copălău, este restricţie de 12 tone, unii îşi încarcă maşinile şi cu peste 40 de tone“, a declarat Romeo Caciuc, şeful Direcţiei Judeţene de Drumuri şi Poduri Botoşani.
Aproximativ un sfert din podurile din judeţ, au fost construite prin anii 60. Specialiştii susţin că durata de viaţă a unui pod ajunge la 60 de ani, în condiţiile în care se fac periodic reparaţii curente şi nu este exploatat la maxim. Podurile din Copălău, Broscăuţi, Darabani, Pomârla şi Orăşeni Vale vor intra în reparaţii de anul viitor. Autorităţile au finalizat luna trecută licitaţiile pentru atribuirea lucrărilor de expertiză, a studiulu