Oamenii aleg pe timp de criza sa renunte la mesele in oras, la hainele de firma si la achizitia de gadget-uri de ultima generatie, insa nu sunt dispusi sa isi sacrifice si concediul, pe care il adapteaza la conditiile economice actuale.
Persoanele care obisnuiau sa se "rasfete" cu vacante in zone turistice exotice cu preturi pe masura isi schimba doar destinatia, nu si tipul de vacanta, ei optand pentru cele mai ieftine destinatii de lux. Turistul de rand, care nu se bucura de aceleasi privilegii financiare precum cel de lux, si care se multumeste cu una sau doua vacante pe an, alege "destinatii de recesiune", al caror potential turistic este alimentat de o moneda nationala slaba, de preturile reduse la biletele de avion si la facilitatile de cazare.
O moneda slaba, un punct forte pentru turism
In 2008, publicatia Time realiza un top al celor mai bune destinatii in timp de recesiune. Islanda era una dintre ele, urmata de Canada, Australia, Marea Britanie si Corea de Sud. Toate cele cinci state erau "fericitele" posesoare ale unor monede puternic depreciate si ale unor economii afectate sever de criza.
Islanda este statul care s-a aflat cel mai aproape de un faliment national, moneda s-a depreciat cu 51% in raport cu dolarul american, zborurile sunt pe masura, iar tarifele pentru o noapte la hotelurile din Reykjavik, capitala statului, sunt accesibile.
La un an de la acest top, scena lumii arata altfel: dolarul este acum in topul celor mai slabe monede, cele mai scumpe orase in 2008 din punctul de vedere al preturilor pentru o noapte la hotel pierd pozitii bune in top dupa ce hotelierii au fost nevoiti sa isi reduca tarifele cu pana la 60%, cum este cazul Moscovei, cel mai scump oras al anului trecut.
Exista insa si ceva care a ramas neschimbat: Europa este in continuare una dintre principalele destinatii turistice, in conditii