Bakchich, un website satiric francez, rade de reorientarea disperata a industriei ziarelor catre digital, scrie Financial Times.
Sustinut de cererea solida a francezilor pentru parodie pe print, jurnalul online a luat neobisnuita decizie de a lansa o editie tiparita.
In contextul in care titlurile americane aflate in impas se reorienteaza catre formate exclusiv online, iar moguli media ca Rupert Murdoch anticipeaza sfarsitul ziarelor, Bakchich, care inseamna mita in araba, pariaza pe cerneala si hartie.
In urma lansarii Bakchich Hebdo (insemnand saptamanal), cititorii francezi pot alege din patru saptamanale satirice. Celelalte trei au vandut impreuna aproximativ 630.000 de exemplare pe saptamana in 2008, conform unor cifre neauditate, in crestere cu 13%.
Nicolas Beau, editor al website-ului Bakchich, a declarat ca editia tiparita va aduce un "progres calitativ" din punctul de vedere al redactarii si editarii, continutul trebuind sa fie "inghesuit" in 20 de pagini. Prezenta pe standurile de ziare franceze indiscutabil supraincarcate va conferi publicatiei un plus de prestigiu si vizibilitate, aceasta urmand sa castige in acelasi timp noi cititori, a adaugat Beau.
Principalul motiv al lansarii pe print a fost insa unul financiar. Bakchich, asemeni celorlalte website-uri de stiri care au aparut in Franta in ultimii ani, nu a gasit inca un model economic generator de profit. "Odata cu prabusirea publicitatii, au aparut problemele", a declarat Beau.
Cu un tiraj de 25.000-30.000, spera Beau, veniturile din vanzarea editiei tiparite vor sustine mica sa echipa de redactori si editori. Succesul Sine Hebdo, creat de desenatorul Sine anul trecut, sugereaza ca piata poate sustine o a patra publicatie, a adaugat Beau.
Lansarea pe hartie a Bakchich este o expresie de incredere in cererea francezilor pentru satira. In termeni economici, segm