Michele Nusco (33 de ani) a lăsat Napoli pentru a dirija la Bucureşti cea mai importantă investiţie a unei afaceri de familie, care se îndreaptă spre pragul de un miliard de euro. Când familia sa a stabilit primele legături de afaceri cu România, în 1980, Michele Nusco avea doar 3 ani. Tatăl său, Mario, cumpăra uşi produse la fabrica de mobilă Pipera şi le comercializa în vestul Europei. La mijlocul anilor ‘90, italianul a devenit proprietar al fabricii de mobilă din Pip
Michele Nusco (33 de ani) a lăsat Napoli pentru a dirija la Bucureşti cea mai importantă investiţie a unei afaceri de familie, care se îndreaptă spre pragul de un miliard de euro.
Când familia sa a stabilit primele legături de afaceri cu România, în 1980, Michele Nusco avea doar 3 ani. Tatăl său, Mario, cumpăra uşi produse la fabrica de mobilă Pipera şi le comercializa în vestul Europei. La mijlocul anilor ‘90, italianul a devenit proprietar al fabricii de mobilă din Pipera, pentru care a plătit, în total, circa zece milioane de dolari.
Pinum, brandul sub care compania vinde uşi în România, a fost creat de Mario Nusco în 1992, iar actualul responsabil al afacerii autohtone a rămas Michele Nusco. Compania este prezentă în 14 judeţe şi în Bucureşti, vânzările de anul trecut ridicându-se la 17 milioane de euro. „Anul acesta, cifra de afaceri este ceva mai mică. Volumul de vânzări nu a scăzut, dar am pierdut circa două milioane de euro numai din cauza cursului de schimb“, spune Michele Nusco. Adaptându-se vremurilor, compania testează piaţa în vederea lansării unor produse ceva mai ieftine, piaţa tradiţională fiind, în general, cea medie şi de lux.
Imobiliarele, o ţintă predilectă
Grupul Nusco are afaceri în 15 ţări, dar România este singura piaţă unde a mutat şi operaţiunile industriale, ca urmare a îndelungatei colaborări. Averea familiei este evaluată la aproximativ 857