Românii care au luptat cu criza până la închiderea afacerii sfârşesc la târguri pentru a-şi lichida stocul, unde vând mult mai ieftin.
În luptă cu recesiunea, cea mai bună strategie în domeniul vestimentar constă în eliminarea tuturor cheltuielilor tehnice în producerea hainelor şi înlocuirea lor cu forţă de muncă specializată, care produce unicate.
„Noi nu am prea simţit criza pentru că noi croim manual aceste covoare. Foarte mulţi vin şi admiră, ne spun că vor reveni, visează covorul seara şi vin a doua zi şi cumpără”, a declarat Reyaz Sheikh, designer vestimentar prezent la târgul de toamnă-iarnă Expo Fashion.
Industriaşii o duc rău
Pe de altă parte însă, producătorii de haine pe bandă rulantă nu vin cu mare bucurie la târg, scopul lor principal fiind lichidarea stocului. „E jale, din cauza crizei am fost nevoiţi să închidem afacerea. Înainte distribuiam prin ţară, acum însă, am venit la târg pentru a lichida stocul rămas”, a spus Gabriela Ciupe, unul dintre exponaţii prezenţi la târg. „Vânzarea e foarte slabă, criza îşi spune cuvântul”,a adăugat Bógeahan Genç.
„E adevărat că efectul crizei se vede şi la tarife, iar fenomenul lichidării de stoc există şi nu ne deranjează, suntem de acord cu acest tip de activitate la un târg, până la urmă, este un avantaj pentru client, producătorul oferind la vânzare produsele sale la adaosuri minime”, a precizat Ioana Bonchiş, organizatoarea târgului Expo Fashion.
Fenomen confirmat
Chiar dacă vânzătorii oferă produse ieftine din stoc, timişorenii sunt nemulţumiţi de preţuri. “Eu am venit să-mi cumpăr o rochiţă, dar din câte văd, nu diferă mult preţurile de aici, cu cele din magazine”, a spus Mariana Harcău.
Timişorenii au fost interesaţi de târg
„Am căutat ca la acest târg să fie o diversitate de exponate, t