* sâmbătă seara, Teatrul "Maria Filotti" a stat sub imperiul poeziei şi sub fastul polemic al jazz-ului * tot spectacolul s-a desfăşurat sub forma unui drum iniţiatic * în programul serii şi-a făcut loc şi un scurt moment de băşcălie la adresa unei poezii de Tudor Arghezi
Sâmbătă seara, de la ora 18.00, Teatrul "Maria Filotti" a stat sub imperiul poeziei şi sub fastul polemic al jazz-ului. Concertul "Dialoguri şi fantezii în jazz" a adus pe scenă deja renumitul duo format din muzicianul "rebel" Johnny Răducanu şi din unul dintre cei mai rafinaţi şi pătimaşi recitatori din lirica lui Eminescu, actorul Ion Caramitru.
Încă de la început, Sala Mare a Teatrului brăilean s-a dovedit a fi arhiplină, ce-i doi artişti servind publicului un mix bine temperat de poezie şi jazz. Seara a debutat cu un scurt şi satiric discurs introductiv, în care Ion Caramitru l-a imitat cu exactitate pe defunctul dictator Nicolae Ceauşescu în plină expansiune a patosului stalinist cu care oficia congresele P.C.R.-ului. Apoi s-a trecut rapid la capitolul recitalului de poezie, Ion Caramitru, demonstrând încă odată măsura talentului său actoricesc, a făcut nişte lungi popasuri prin creaţiile unor poeţi precum Eminescu, Nichita Stănescu, Ana Blandiana, etc. Tot spectacolul s-a desfăşurat sub forma unui drum iniţiatic pe următoarea rută istorică: filosofia romantică a timpului, cosmogonia eminesciană, erotismul misogin al lui Nichita Stănescu şi of-ul patriotard din poeziile Anei Blandiana. Dar, cum suntem în România şi acest fapt ne dă dreptul să facem băşcălie chiar şi atunci când ne erijăm în nişte protectori ai artei şi valorilor morale perene, în program şi-a făcut loc şi un scurt moment "umoristic", cel puţin pentru publicul prezent. Ion Caramitru, după ce a explicat celor prezenţi faptul că nu a primit acordul soţiei lui Tudor Arghezi pentru a recita una dintre poez