Piata de camioane a scazut cu 90% in primele noua luni ale anului, evolutie datorata in principal crizei politice, care s-a resimtit mai puternic in vanzari decat situatia economica dificila, potrivit declaratiilor oficialilor Mercedes-Benz Romania.
"Mediul politic joaca un rol foarte important in ceea ce priveste vanzarile de camioane. Spre exemplu, multe companii aleg sa nu realizeze achizitii inainte de alegeri, deoarece vor sa vada cine castiga", a spus Adrian Adamesteanu, director de marketing si vanzari in cadrul Mercedes-Benz Trucks.
In 2008, vanzarile de camioane de 6-18 tone au scazut cu 26%, la 2.882 de unitati, iar cele de peste 18 tone cu 22%, la 7.627 de unitati.
In primele opt luni ale acestui an vanzarile camioanelor de peste 18 tone au inregistrat un declin de aproape 90%, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
"Conditiile de pe piata camioanelor s-au inrautatit odata cu scaderea pietei imobiliare, fiind totodata afectate si de lipsa finantarilor societatilor de leasing", a spus Adamesteanu, care a subliniat faptul ca un camion este privit ca un bun de investitii care produce venituri si are o piata complet diferita fata de cea a autoturismelor.
Nivelul pietei camioanelor din acest an se va stabiliza la un nivel de minus 90% comparativ cu anul precedent, potrivit oficialilor Mercedes-Benz.
"Mai jos de atat nu se vor mai duce vanzarile de camioane. Scaderea s-a stabilizat la minus 90%. Incepand cu primavara anului viitor, vom vedea din nou cresteri pe piata, dar nu pe toate segmentele", a subliniat Adrian Adamesteanu. Vanzarile de camioane de peste sase tone ale Mercedes-Benz au inregistrat in primele opt luni un declin de aproximativ 80%, la 97 de unitati pe segmentul 6-18 tone si la 56 de unitati in cazul camioanelor de peste 18 tone.
"In continuare se mai vand