Romanii au cheltuit 69,5 milioane de euro online, in primele noua luni ale acestui an, reprezentand o crestere CU 75% a valorii comertului electronic cu plata online, fata de aceeasi perioada din 2008, potrivit datelor RomCard.
In perioada ianuarie - septembrie 2009 s-au inregistrat aproximativ 886.000 de tranzactii, aproape dublu fata de primele noua luni din 2008, se arata intr-un comunicat al companiei Gecad ePayment, prin a carei platforma au fost derulate 784.000 de tranzactii.
"Dinamica ultimelor luni ne arata ca, intr-adevar, comertul electronic romanesc mai are loc de crestere, chiar si in perioade economice mai dificile. Mai mult, aceasta evolutie atesta faptul ca romanii au devenit din ce in ce mai familiarizati cu cumparaturile online si, prin urmare, ne asteptam ca la finalul lui 2009, bilantul sa arate astfel: 93 milioane euro tranzactionati, 1.200.000 de tranzactii", a declarat Marin Mitroi, director general al RomCard.
Potrivit directorului Gecad ePayment, Carmen Sebe, comertul electronic cu plata online a fost unul dintre domeniile cel mai putin afectate de criza economica. Astfel, in 2009, Sebe estimeaza tranzactii de peste 80 de milioane de euro, derulate prin plaformata ePayment.
In al treilea trimestru, romanii folosit platile online pentru facturi, cartele prepay, telefoane si accesorii, dar si pentru achizitionarea pachetelor turistice si a biletelor de avion. Pe a treia pozitie se situeaza serviciile (asigurari, anunturi publicitate etc).
Romanii au cheltuit 69,5 milioane de euro online, in primele noua luni ale acestui an, reprezentand o crestere CU 75% a valorii comertului electronic cu plata online, fata de aceeasi perioada din 2008, potrivit datelor RomCard.
In perioada ianuarie - septembrie 2009 s-au inregistrat aproximativ 886.000 de tranzactii, aproape dublu fa