* piesa "Inimă de boxer" abordează tema prieteniei * ca produs teatral, "Inimă de boxer" are două puncte nevralgice care o recomandă drept o piesă slabă
Programul celei de-a şaptea zile a Festivalului "Zile şi nopţi de teatru european la Brăila" a cuprins piesa "Inimă de boxer" , de Lutz Hubner, în regia cuplului Maria şi Mihai Manolescu, şi un calup de patru piese scurte, oferit de tinerii actori participanţi la GALA HOP 2009.
Capricii hollywoodiene şi dialoguri serbede
La baza piesei "Inimă de boxer" stă, atât ca fundament al firului narativ cât şi ca principiu central al unei filozofii de viaţă, motivul prieteniei. Prietenia care, odată asumată cu "vigoarea" discernământului etic, dincolo de prejudecăţi şi complexe sociale, poate aboli orice barieră de vârstă, deci orice raport cultural între suflete. Prietenia ca exerciţiu de elocvenţă şi, nu în ultimul rând, prietenia generoasă, ortodoxistă, adică a sacrificiului de sine. Piesa coagulează în jurul ei câteva din şabloanele romanţioase ale postmodernităţii catolice nord-americane şi o serie amplă de constatări pilduitoare, precum: atitudinea obligatoriu pozitivă, şi nu gândul bun!, faţă de vicleniile de cele mai multe ori primitive ale aproapelui, dobândirea calmului interior prin perpetua visare a unui viitor paşnic, toleranţa împinsă până la autodistrugere, dăruirea necondiţionată a iubirii, cumpătarea, prioritatea raţiunii şi respectul faţă de propria libertate. Deşi temele scoase la înaintare sunt unele "de calibru", acestea îşi pierd consistenţa în cadrul unei poveşti uşurele, lacrimogenă, plină de capricii hollywoodiene şi dialoguri serbede.
Povestea este una simplă, ca organizare a evenimentelor: Jojo, interpretat de Dan Bordeianu, un băieţas de cartier, având jovialitatea, populismul şi logoreea caracteristice tipologiei de "băiat bun", trebuie să facă un număr de