Compania americană Bechtel a încasat circa 800 de milioane de euro de la bugetul statului în cinci ani de derulare a contractului şi a reuşit performanţa de a nu deschide pentru circulaţie nici măcar un kilometru de şosea.
Cel mai mare şi ambiţos proiect de drumuri din Uniunea Europeană se realizează în inima "misteriosului ţinut al Transilvaniei". Proiectul, denumit Autostrada Transilvania, este realizat de firma americană Bechtel. Lucrarea este unică în Europa atât prin amploare, cât mai ales prin ritmul de melc în care avansează construcţia. Astfel, la şase ani de la demararea lucrărilor din 2004, constructorul nu a dat în folosinţă nici un kilometru de autostradă.
Potrivit unui protocol semnat în februarie anul acesta de firma americană Bechtel cu Ministerul Transporturilor, până la finele acestui an ar trebui să fie predaţi primii 42 de kilometri din Autostrada Transilvania şi viaductul de pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş. "Până în acest moment a fost aşternut asfalt pe aproximativ 30 de kilometri, restul de 12 fiind în diferite stadii de execuţie. Pe 17 din cei 30 km asfaltaţi s-a instalat şi stratul final de uzură. De asemenea, au fost instalaţi parapeţi pe zece kilometri şi se continuă lucrările de montare a gardurilor de protecţie.
Procentul general privind evoluţia lucrărilor este de 18,2%", potrivit reprezentantului Bechtel.
În timp ce autorităţile române îl acuză pe constructor de ritmul lent în care avansează lucările, reprezentanţii firmei americane aruncă pisica în curtea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, care nu le-ar fi pus la dispoziţie terenul necesar. Astfel, constructorul se plânge că autorităţile române nu realizează exproprierile la timp, nu mută reţelele de utilităţi şi nu efectuează plata la timp.
AMÂNĂRI
Termenul de finalizare a tronsonului