Doi fraţi din Brăila au lansat marilor companii europene provocarea de a licita pentru a reprezenta o ţară. Ideea lor pare să conducă spre o afacere ideală: investiţie spre zero, potenţial nelimitat. Toţi tinerii visează să se îmbogăţească peste noapte. Însă doar 603 s-au încumetat să facă ceva în acest sens în 2009, înfiinţând firme care au beneficiat de facilităţile oferite de Registrul Comerţului. Oarecum previzibil, majoritatea şi-au ales domenii de activitate
Doi fraţi din Brăila au lansat marilor companii europene provocarea de a licita pentru a reprezenta o ţară. Ideea lor pare să conducă spre o afacere ideală: investiţie spre zero, potenţial nelimitat.
Toţi tinerii visează să se îmbogăţească peste noapte. Însă doar 603 s-au încumetat să facă ceva în acest sens în 2009, înfiinţând firme care au beneficiat de facilităţile oferite de Registrul Comerţului. Oarecum previzibil, majoritatea şi-au ales domenii de activitate legate de internet şi software.
„Ideea este cea mai importantă“, spune Cosmin Zamfir, un student care, împreună cu fratele său, Răzvan, a lansat recent un proiect pe internet. EuropeanTycoons.com este un site în care brandurile pot licita pentru a reprezenta o ţară. Ideea a prins. Raiffeisen Internaţional a „cumpărat“ Austria la doar câteva zile de la lansarea proiectului. Grupul financiar austriac a fost urmat de compania de software Lursoft, care pentru 20 de euro şi-a pus numele în dreptul Letoniei. Iar lista abia s-a deschis. Cei doi sunt în discuţii cu două mărci auto din Germania, care „au cereri deosebite şi care nu se potrivesc cu proiectul nostru“.
Ideea celor doi aminteşte de The Million Dollar Homepage, site-ul care, cu câţiva ani în urmă, a îmbogăţit un tânăr britanic. Platforma respectivă aduce şi astăzi vizibilitate mărcilor care au cumpărat spaţiu, site-ul fiind accesat, în medie, de 40.000 de vizitatori p