* forţat de presiunile unei pieţe aflate în recesiune precum şi de lipsa de cumpărători, grupul PIC a închis magazinul din Brăila după doi ani de la inaugurare * conducerea companiei promite că după redresarea economică va redeschide magazinul sub acelaşi format *
Un nou eşec răsunător pe piaţa locală de retail: după doi ani de funcţionare, Grupul PIC a închis magazinul din Brăila. Aceasta după ce, în urmă cu câteva luni, ultimul intrat pe piaţa de retail, Complexul Comercial Armonia, capitulase în faţa crizei anunţând închiderea întregului ansamblu în aşteptarea unor vremuri economice mai bune. Grupul PIC, singura reţea românească de hypermarketuri, a fost primul care a deschis un magazin la Brăila, exact în luna octombrie 2007. În perioada de recrutare de personal, complexul, care se întinde pe o suprafaţă de 10.000 mp, a oferit brăilenilor aproximativ 600 de posturi vacante. În timp, numărul de salariaţi ai magazinului local s-a redus, ultimii 100 de angajaţi fiind programaţi la disponibilizare în etape, începând cu această lună până la finele anului. De vină pentru decizia închiderii magazinului şi intrarea în conservare a acestuia pe perioadă nedeterminată este criza economică, aşa cum explică reprezentanţii conducerii grupului, fenomen cu care se confruntă toţi jucătorii din economia românească. "Criza economică fără precedent se reflectă în prezent prin scăderea abruptă a cererii de produse de larg consum, precum şi prin accesul tot mai dificil la finanţare bancară. În acest context am fost nevoiţi să închidem un magazin. Cu toate acestea, suntem convinşi că problemele curente pot fi rezolvate prin programul de restructurare a afacerii, pe care PIC şi l-a asumat şi pe care îl implementează în prezent prin implicarea managementului, dar şi a furnizorilor, angajaţilor şi altor parteneri", a declarat managerul general PIC, Dragoş Stancu. De asemenea, s