O profesoară a adus în Timişoara un program internaţional de învăţare a limbii engleze destinat micuţilor care nu au mers încă la grădiniţă.
Bebeluşi sau copii de cel mult 1 an, micuţi care încă nu vorbesc limba română dar ascultă cu încântare când cei din jurul lor le vorbesc în limbi străine se adună o dată pe săptămână pentru a învăţa engleza.
Raluca Cionca, o timişoreancă de doar 24 de ani, a implementat în premieră pentru România sistemul de predare a unei limbi străine copiilor sub un an, după un model bine cunoscut în alte ţări şi preluat din Israel. Micuţii cu vârste de cel puţin trei luni abia se ţin pe picioarele lor dar vin cu plăcere la cursuri, însoţiţi de părinţi. Sistemul propune învăţarea limbii în mod natural, prin auzirea repetată a unor cuvinte. Chiar dacă „elevii” nu pot vorbi, ei asociază anumite expresii cu diverse gesturi sau obiecte, şi, pentru un an sau doi, pot vorbi limba engleză şi româna la fel de bine.
„Creierul unui copil e ca un burete, acumulează”
„Până la şapte ani, creierul unui copil e ca un burete, acumulează tot ce poate. Astfel, pentru că ascultă în fiecare zi engleza în jurul lor, aceasta poate deveni o a doua limbă şi nu una străină”, a explicat Raluca Cionca. Şi părinţii sunt extrem de mulţumiţi că îşi duc micuţii să asculte cântecele în engleză şi să se joace cu jucării ale căror nume nu seamană cu limba română. „Matei are un an şi două luni. L-am adus aici pentru că cu cât începi mai devreme să înveţi, cu atât înveţi mai repede, şi e foarte important să ştie o limbă străină”, a declarat Cosmina Bodea, mămica unui băieţel care ar putea fi, peste câţiva ani, un timişorean obişnuit cu engleza ca limbă nativă.