Chiar şi pe criză, Bucureştiul se dovedeşte un loc bun pentru afaceri. Acest lucru îl afirmă directori din 500 de companii europene importante. Capitala României a urcat o poziţie ajungând pe locul 30, în clasamentul celor mai bune 34 de destinaţii pentru afaceri din Europa, potrivit unui studiu realizat de Cushman&Wakefield. În mod surprinzător pentru unii, progrese au fost înregistrate la criterii precum calitatea vieţii salariaţilor şi cheltuielile cu angajaţii. Mai prost faţă de anul trecut stăm însă la legăturile de transport, cunoaşterea limbilor străine, dar şi la gradul în care companiile cunosc oraşul ca locaţie pentru afaceri. Mai slab cotate faţă de Bucureşti au fost oraşe precum Helsinki - care ocupă locul 31, Moscova (32), Oslo (33) şi Atena (34). În schimb, cele mai bune trei destinaţii pentru afaceri sunt şi în acest an, ca şi anul trecut, Londra, Paris şi Frankfurt. Un loc bun ocupăm şi în ce priveşte preţurile la imobiliare. Bucureştiul a urcat pe locul 9, de pe 13, la atractivitatea în funcţie de valoarea chiriilor spaţiilor pentru birouri şi pe 5, de pe 11, în privinţa eforturilor financiare pe care le fac autorităţile pentru a încuraja afacerile. Referitor la planurile de extindere, capitala României este al treilea oraş din Europa în funcţie de numărul de companii care intenţionează să investească în următorii cinci ani, depăşind oraşe precum Bruxelles, Berlin, Barcelona, Roma sau Madrid. Studiul a fost realizat de firma TNS BMRB şi prin intervievarea directorilor responsabili de găsirea de noi destinaţii de afaceri din 500 de companii europene importante. Calitatea legăturilor de transport cu alte oraşe interne sau externe, telecomunicaţiile, accesul la alte pieţe, disponibilitatea şi cheltuielile cu forţa de muncă, costurile cu spaţiile de birouri şi calitatea vieţii angajaţilor sunt doar câteva dintre criteriile care au fost luate în calc