Numărătoarea inversă pentru alegerile prezidenţiale a început, iar liderii cu greutate şi-au oficializat candidaturile. Sursa: Andrei Ciocârlan
1 /.
Criza politică generată prin ruperea guvernului PSD-PD-L îi găseşte pe actorii politicii în ipostaza unui război generalizat pe toate fronturile, fiecare uzând la limită de instrumentele procedurale pe care le au la dispoziţie-de la referendum, la angajarea răspunderii şi moţiunea de cenzură.
Constituţia devine şi ea, fără voie, factor decisiv care menţine instituţiile în actualul blocaj, îi ridică mingea la fileu unuia dintre candidaţi-preşedintele în exerciţiu şi face ca, în pofida demersurilor antiguvernamentale, actualul Executiv să poată rămâne în funcţie şi să fie cel care organizează alegerile prezidenţiale.
Gâlceava politică dintre PD-L şi PSD, care s-au acuzat reciproc de declanşarea crizei politice, intră într-o nouă fază. Tabloul politic de la acest moment arată că România are un guvern "restructurat" prin plecarea social-democraţilor, un guvern în care miniştrii deţin câte două portofolii, cu titlu de interimat, ce expiră pe 14 noiembrie, chiar în pragul primului tur al alegerilor prezidenţiale.
Imaginea Cabinetului Boc II, lipsit de majoritate parlamentară, se suprapune peste un preşedinte în exerciţiu, intrat oficial în cursa electorală, şi un Parlament în care, de asemenea, PNL şi PSD sunt implicate în lupta pentru Palatul Cotroceni.
Constituţia precizează clar, la art.85, că, în cazul în care prin remaniere se schimbă structura sau componenţa politică a guvernului acesta trebuie să meargă din nou în Parlament pentru un vot de încredere.
Testele Cabinetului Boc II
Cabinetul Boc II, care funcţionează în prezent în baza interimatului de 45 de zile prevăzut de legea de organizare a guvernului, forţează procedurile