In urma cu zece ani, pe 1 octombrie 1999, premiera spectacolului “SSS” de Gavril Cadariu, punea bazele teatrului underground Ariel. La zece ani distanta, criticul de teatru Eugenia Anca Rotescu lanseaza joi, 1 octombrie, volumul “Desprinderea de pluton. Underground Ariel”, o trecere peste fenomenul underground al Teatrului Ariel, prilej pentru care, cunoscutul critic de teatru, si prieten al familiei Ariel, ne-a acordat urmatorul interviu:
Reporter: Cum s-a nascut ideea acestei carti?
Eugenia Anca Rotescu: Scrierea acestei carti s-a nascut din experienta mea, prin faptul ca am urmarit timp de zece ani, evenimentele care s-au produs in undergroudul Teatrului Ariel. Am aici, nu doar prieteni, ci si locul ce inspira un critic de teatru, un adevarat fenomen viu in dezvoltare.
Rep.: Se poate vorbi de un fenomen underground la Ariel?
E.A.R: Cu siguranta. Si cred ca la aceasta ora, este un fenomen care are foarte multa personalitate, chiar daca el nu a dezvoltat o estetica teatrala anume, asa cum de multe ori se intampla in underground. El in schimb a adunat personalitati, a incercat sa se exprime altfel, in corelatie cu ceea ce inseamna sensibilitatea publicului de teatru, si cu problematica pe care-l intereseaza.
Rep.: Care este importanta factorului uman, care a facut posibil acest fenomen aici la Targu-Mures?
E.A.R.: Sigur ca acest proiect nu putea sa existe fara factorul uman, fara parintii fondatori ai undergroundului de la Ariel, dramaturgul Alina Nelega, si regizorul Gavril Cadariu. Ei, alaturi de o echipa inimoasa, au sustinut intotdeauna o relatie directa cu publicul, prin abordarea unor problematici foarte actuale in zilele noastre. Aici cred ca, formatia celor doi, cu experienta lor internationala, a facut ca maiestria teatrala sa fie vie, sa nu fie ancorata in sabloane si comercial.
Rep.: Aniversarea deceniului de u