Comisia Europeană (CE) a stabilit principalele cerinţe şi specificaţii tehnice necesare lansării serviciului european de taxare rutieră electronică (SETRE), care va uşura plata taxelor rutiere pe tot teritoriul Uniunii Europene şi va fi disponibil peste 3-5 ani. Sistemul va permite utilizatorilor de drumuri să încheie un singur contract cu un singur furnizor de servicii şi să folosească doar un echipament electronic de bord. SETRE va fi disponibil la toate infrastructurile de pe �
Comisia Europeană (CE) a stabilit principalele cerinţe şi specificaţii tehnice necesare lansării serviciului european de taxare rutieră electronică (SETRE), care va uşura plata taxelor rutiere pe tot teritoriul Uniunii Europene şi va fi disponibil peste 3-5 ani.
Sistemul va permite utilizatorilor de drumuri să încheie un singur contract cu un singur furnizor de servicii şi să folosească doar un echipament electronic de bord. SETRE va fi disponibil la toate infrastructurile de pe întreg teritoriul comunitar, autostrăzi, tuneluri şi poduri, la care taxa rutieră se poate plăti cu ajutorul echipamentului de bord.
Sistemele electronice de taxare rutieră au fost introduse în mai multe ţări europene la începutul anilor '90. Majoritatea sistemelor funcţionează pe baza unui echipament de bord care transmite caracteristicile vehiculului operatorilor de drumuri, spre a se putea stabili cuantumul taxei în funcţie, de exemplu, de greutatea şi de dimensiunile maşinii.
"Diferitele sisteme de taxare electronică utilizate la nivel local şi naţional sunt însă, în general, incompatibile unele cu altele şi nu pot comunica decât cu echipamentele de bord respective", se arată în comunicat.
Lipsa de interoperabilitate a acestor sisteme de taxare afectează în special transportul rutier internaţional.
"Pentru a călători din Portugalia în Danemarca, de exemplu, poate fi nevoie de