Compania Corsar Grup, care administreaza magazinul online cel.ro, numarul trei pe piata locala de retail online IT&C nu intentioneaza sa implementeze in viitorul apropiat o solutie de plata online cu carduri bancare, avand in vedere comisioanele de pana la 4% din valoarea produsului percepute de banci, a declarat pentru ZF Tiberiu Pop, directorul executiv al companiei.
"Nu incurajam plata cu cardul (...) Singura modalitate de plata cu cardul este la sediul nostru prin intermediul unui POS. Pentru POS comisionul standard este undeva la 2%, iar pentru plata online cu cardul undeva pe la 3-4 % (din valoarea tranzactiei - n. red.), iar in conditiile in care majoritatea produselor achizitionate sunt laptop-uri de peste 1.500 de lei, comisionul bancii ar fi aproape cat profitul pe care il avem din vanzarea produsului, daca nu chiar mai mare", a declarat Pop.
Potrivit datelor prezentate de Pop, compania ar trebui sa achite un comision de 60 de lei la vanzarea online a unui laptop de 1.500 de lei. Anul trecut marja profitului net inregistrata de cel.ro a fost de aproximativ 2% din cifra de afaceri.
El spune ca in acest context statisticile privind platile cu cardul online sunt putin relevante si nu pot arata care e trendul pe o piata sau alta. In primele 9 luni din acest an valoarea comertului electronic cu plata online prin carduri bancare a crescut cu 75%, la 69,5 mil. euro.
ePayment: cea mai mare parte a banilor ajung la banci
Oficialii Gecad ePayment, integrator de solutii pentru comert electronic si cel mai mare furnizor local de sisteme de plati online, precizeaza ca cea mai mare parte din comisioanele de pana la 4,9% din fiecare tranzactie online ajung la banci si nu raman in conturile firmei. "Din comisionul perceput clientilor nostri, in final ne revine un procent foarte mic, o pondere ridicata din comision ducandu-se catre furniz