Transportul cu trenul poate intra in faliment daca Guvernul va continua subfinantarea lui si nu va investi in infrastructura, au atentionat ieri specialistii europeni in sistemul feroviar. Prima masura reformatoare a Guvernului vizeaza concedierea a 10.300 de CFR-isti, pentru scaderea cheltuielilor.
Transportul romanesc pe calea ferata poate ajunge la colaps daca Guvernul nu va investi in infrastructura feroviara si nu va elabora o strategie viabila pentru acest domeniu, care sa incurajeze cresterea traficului si sa elimine situatia dezastruoasa din prezent. "Este o totala contradictie intre ceea ce se intampla in Romania si ceea ce se intampla in Uniunea Europeana. Guvernul sprijina transportul rutier, iar asta nu reprezinta politica si strategia UE. Romania este intr-o stare critica, iar Guvernul ar trebui sa spuna ca nu vrea sa sprijine calea ferata, ci transportul rutier, pentru ca asta se intampla", a declarat ieri, la Bucuresti, Johannes Ludewig, directorul Comunitatii Companiilor Europene de Cale Ferata si Infrastructura. Ludewig a subliniat ca este obligatia Executivului sa subventioneze costul biletelor.
Cum Guvernul de la Bucuresti aloca prea putini bani, "nu e nici o surpriza ca totul se prabuseste, iar operatorii nationali au adunat datorii imense", a mai punctat reprezentantul companiilor feroviare europene. Lipsa de competitivitate a transportului cu trenul este cunoscuta si la nivelul Comisiei Europene (CE). seful Directiei Energie si Transport a CE, Enrico Pasquarelli, a afirmat ca taxele din transportul feroviar romanesc sunt foarte mari in comparatie cu media europeana, motiv pentru care este necesara o strategie viabila pentru dezvoltarea acestui tip de transport. Mai mult, traficul de calatori pe piata locala a scazut in ultimii 7 ani cu 36%, desi in UE a crescut in medie cu 6,6% a punctat Pasquarelli.
Prima