Mijloacele de transport în comun din Timişoara nu au ciocănele pentru spargerea geamului în caz de incendiu sau de impact
Deşi reprezentanţii RATT susţin că pun aceste instrumente în toate tramvaiele şi autobuzele din două în două luni, ciocănelele pot fi văzute doar în vehicolele noi.
„Circul de 30 de ani cu autobuzul şi nu am văzut niciodată ciocan de spart geamul. Dacă va fi vreun incendiu, o să ardem înăuntru, ce să facem?”, a declarat iritată Maria Sibien, care aştepta autobuzul în staţia din Piaţa 700.
Reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Banat spun că şi fără ciocănele timişorenii ar putea scăpa cu viaţă dintr-un accident. „In caz de incendiu, totul depinde de situatie, dar există şi posibilitatea evacuării pe uşi", a declarat Sindia Vlaia, purtător de cuvânt al ISU.
Cel puţin trei ciocănele de spart geamul sunt în autobuzele noi. Cele vechi însă, fie nu au ciocănele în dotare, fie au toate instrucţiunile scrise în limba germană, alături de suportul gol al ciocănelului.
Unde dispar ciocănelele
Hoţii sunt de vină. Aceasta este explicaţia reprezentanţilor Regiei Autonome de Transport Timişoara pentru lipsa ciocănelelor destinate spargerii geamurilor în caz de incendiu.
„Noi dotăm mereu cu ciocane autobuzele, dar se întâmplă ca ele să fie furate, iar poliţiştii comunitari sau controlorii nu sunt mereu acolo pentru a prinde în flagrant aceşti oameni. Însă, atunci când observăm că lipsesc, redotăm rapid, cunoaştem că acest aspect este unul care nu trebuie luat în derâdere, e ceva foarte important”, a precizat Cosmin Bradu, purtător de cuvânt al RATT.
Angajaţii regiei trebuie să verifice dacă ciocănelele sunt la locurile lor, la reviziile tehnice. „Revizia se face din două în două luni, nu avem un om special pentru verificarea ciocănelelor, dar mai inspectează şi controlorii