Marcile germane din industria auto locala au pierdut 3% din piata de la inceputul acestui an pe fondul reducerii bugetelor clientilor, care s-au orientat fie catre branduri germane second-hand aduse direct din strainatate, fie catre masini noi produse de francezi, italieni sau coreeni, cunoscute pentru un pret de vanzare mai scazut.
Marcile germane sau cele detinute de catre constructori germani, precum Skoda sau Seat, detin aproximativ 25% din piata in primele opt luni ale acestui an, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Daca am lua in calcul si marca Ford, care desi este o marca americana, divizia europeana are centrul in Germania, la Kšln, cota acestora ar urca la 30%.
In primele opt luni ale acestui an cea mai bine vanduta marca germana pe piata locala a fost Volkswagen, cu 7.631 de autovehicule si o cota de piata de 7,4%, fiind cea de-a doua cea mai bine vanduta marca de import si cea de-a treia dupa Dacia. Ford si Skoda ocupa locurile patru si cinci in topul marcilor de import, cu 6.562 de unitati, respectiv 5.929 de autovehicule, la nivelul primelor opt luni ale acestui an.
Dacia recastiga teren, desi vanzarile scad cu peste 40%
La nivelul primelor opt luni, cea mai bine vanduta marca de import potrivit APIA a fost Hyundai cu 8.080 de autovehicule, iar Renault, care pana in 2007 a ocupat prima pozitie la importuri, se regaseste acum pe locul trei dupa VW, cu 7.326 de unitati.
"Daca ne uitam in topul celor mai bine vandute automobile noi pe piata locala, in general marcile germane nu au ocupat intotdeauna primele locuri. Pe prima pozitie la importuri multi ani a fost Renault spre exemplu deoarece pretul este un factor important pentru clientul de masina noua, iar marcile germane sunt in general mai scumpe", a spus Marius Carp, analist al pietei auto.
Cu toate ace